Pikáns gombás szószban csirkemell kockák durumtésztával ~

by - 15:15


Soha nem szerettem a gombát, de pár nappal ezelőtt valamiért megkívántam. Mostanában sok gombás ételt volt szerencsém kipróbálni, de maga a gomba mindig a tányérom szélén landolt, viszont a gomba íze meg tetszett. Amikor megkívántam és elhatároztam, hogy a következő héten valami gombás ételt fogok enni, még nem volt elképzelésem arról, hogy hogyan is fogom megvalósítani, azt viszont tudtam, hogy tésztás ételt szeretnék csinálni, mert már rég ettem tésztát. Tehát a tészta volt az alap koncepció és köré építettem fel a szószos hús gondolatát. Az elkészült étel íze 80%-ban a hús ízesítésén múlik, szóval nagyon sokféleképpen el lehet készíteni, így mindenki megtalálhatja a saját ízvilágát. Én a pikáns, csípős vonalon indultam el... Kivételesen otthon mindenkinek ízlett a végeredmény, még apukámnak is, pedig neki ami kicsit is "egészségesebb" attól már viszolyog. A lent látható mennyiségekből 3 bőséges adag jött ki. (Persze el lehet osztani 4 adagra is, de akkor már a makrók is máshogy alakulnak.)


RECEPT

Hozzávalók
A szószhoz

  • 200 ml 8%-os Főzőtejszín
  • Csiperkegomba - Szabadon választható mennyiség, én 5 darab közepes gombát használtam.
  • 1 db. Vöröshagyma - Kicsi
  • 2 gerezd Fokhagyma
  • Metélőhagyma - Ízlés szerint, elhagyható
  • Só, bors
A húshoz
  • 500 g Csirkemellfilé
  • Vegeta Naturella Pikáns sült fűszerkeverék - A Vegetának most vannak Naturella címkével ellátott fűszerkeverékei, amik szerintem nagyon finomak. Viszont, ha még ezt se szeretnétek az ételetekbe rakni a húst natúran is ki lehet sütni, vagy más fűszerkeverékkel. Arra mindig figyeljetek, hogy természetes összetevőkből készüljön és ne legyen benne ízfokozó.
További hozzávalók
  • 200 g Durum spagettitészta


Elkészítés
A szósz

A vöröshagymát és a gombát megtisztítottam és felaprítottam. (Én csak azért aprítottam fel a gombát, mert furcsa módon csak így tudom megenni. Tehát a gomba elkészítése szabadon választható.) Egy serpenyőt kikentem vékonyan kókuszolajjal. A hagymát és a gombát megpirítottam, majd hozzáöntöttem a tejszínt. Fokhagymanyomóval 2 gerezd fokhagymával bolondítottam meg a szószt, majd használtam sót, borsot és metélőhagymát. Pár rotyogás után már le is lehet venni a tűzről.

A hús

Felkockáztam, megmostam a húst, majd a választott fűszerben megforgattam. Kókuszolajjal vékonyan kikent serpenyőben sütöttem ki.

Amikor a hús kész lett hozzáöntöttem a szószt, és kis lángon összekevertem őket. Mindeközben a tésztát felraktam a zacskóján olvasható utasítások szerint főni. Miután minden kész lett már csak annyi volt a dolgom, hogy összekeverjem ezt a 3 részt. 


1 adag makrói (Ha 3 felé osztjuk el.)

  • 530 kcal
  • 47,96 g fehérje
  • 12,03 g zsír
  • 55,3 g szénhidrát

Jó étvágyat! Puszi:
Viki♥

You May Also Like

0 megjegyzés